الأحد، 3 أبريل 2016

.... همس البحر ... فتحي وجيه ...



.... همس البحر ...

يابحر ايه عفرتك .. بعد الهدوء تاني ...
قلبك علي انكوي . ولا هتنساني .... ............ ........

قلبي عليك انفطر يادمعي يااحزاني ..
تعشق عروسه قمر . من البحور تاني ..
القلب حته حجر . من صنف صواني ..

عندي العرايس حسان . تصبي العجوز تاني ..
النظره منها دوا . تشفي العليل تاني ..
الوش فلقه قمر . والقد غزلاني ..
وبتسآل ايه عفرتك . بعد الهدوء تاني ..؟
..........

قدر عليٌ انكتب . اعشق من البحور تاني ..
واسيب بحر الهنا . وامشي لبحر احزاني ..
مالك الملوك وقضي . عليٌ بحرماني ..
واعيش اسير الندم . ودمعي باجفاني ..
وهصبر مهما حصل . والمولي يرعاني ..
والمولي يرعاني ..
فتحي وجيه ...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق