الأربعاء، 4 أبريل 2018

(( لما تفنَي الساعات)) بقلمي/نجوي ضياء الدين بيومي



(( لما تفنَي الساعات))
بقلمي/نجوي ضياء الدين بيومي
............... .......... ..........
لما تفنَي الساعات و يبقي السكات 
رنة تلازم
خطوتي
لما تبقي.......... دموعي ....سابقة تمليِ
............ فرحتي
لما جرح القلب يسأل ......فين يا فرحة 
دعوتي
و تقوله لا .....انسي الفرح ديِ الدمعة 
هيا هديتي
ساعتها بس...... أقدر أقولك ليه يا دنيا 
بتفتري
و تبيعي ليه فيا و دايماً بالرخيص كده
تشتري
تضحك وتقولي.... أصل دي هي حقيقة
مهنتيِ


مهما الزمان إداك أمان بجري و أخده في 
قبضتي
عجبي عليكي يا دنيا لما.... تبقي واهبة
و تغدري
مصر/أسيوط
٢٠١٨/٤/٤

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق