الثلاثاء، 1 سبتمبر 2015

مسحر /اسرار مطويه ◘◘ بقلمى ◘◘ محمدسيد احمد



اسرار مطويه ◘◘ بقلمى ◘◘ محمدسيد احمد

مسحر
مطبل
جوال فى
الشوارع انا
وهيوم ◘◘
لا فيه رمضان
ولا شعبان
أو حتى
بنـــادى
لصوم ◘◘
أنا اللى
صايم وجايع
محتاج
لقلــبى جــرايع
مليانه شــوق
مغـــروم ◘◘
ودي رغيف ود
وتمد ليا الـيد
ويكون حكاها جد
وتعطى بأى
طعوم ◘◘
طالب
سحور كافى
من قدمى
حتى كتافى
من
جوعى نافى
معــدوم ◘◘
يا شوقى
هل وهاتي
أنا من
زمان بهاتي
جواى
كتير أهاتي
ما تتركي
المحـروم ◘◘
ساكت
يا ولفي وحابس
ما كـنت
يوم اليائـــس
لكني
ظامـى ويابس
جـواتي أنا
مكـتوم ◘◘
فجري خلاص
أهو قرب
تــعالي للي
اتغرب
من وجعي
أنــا متكرب
ريـتك تنـهي
السـقوم ◘◘
ياخساره
حضر الأذان
يطرب في
كــل مـكان
بينادي بالعدنان
أفيقوا بقه
من
النـوم ◘◘
وأنا يا نظرى
وعيني
ما أرضى حدا
يراعينى
ويشاهدو
ما هو
فيـنى
من جسدي
المقسوم ◘◘
رايح أنـا
دلوقـتي
لحين بكره
ما يأتـي
مهو إنت كل
وقــتي
وبنادى عليك
فـى دوم ◘◘
وغدي بطبله
ورق
مسحراتى
بيدق
لحبيبى يمكن
يرق
وأصيح أقول
بالبوق
إصحالي يلا
وقوم ◘◘

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق