
يا أم الولاد (عيش....حريه ..عداله..مساواة )
.........
يازينة البلاد
فى يوم عجيب
يوم الحداد
مشهد باين من قريب
حادث الأربع ولاد
الأولانى غريب
مات ملقاش دواه
التانى عاش كتيب
فى همومه تاه
وموته رهيب
والتالت يا ولداه
قهره النصيب
مغلوب على هواه
ومات عايب معيب
والرابع ضايع منك
كان نفسه أمره يهمك
شاب طاله المشيب
والفرح اللى نساه
ومنين للفرح يجيب
مات كمان ماداقش هناه
يا أم الولاد
ماينفعك حسيب
ولا حتى ليك حبيب
ياأم الولاد
الجرح لو يطيب
والحظ مايخيب
وسعدك فى يوم نلقاه
يا أم الولاد
تعبنا وملينا وتوهنا
شقينا وهجينا من دروبنا
حبك تملى له ضحاياه
يا أم الولاد
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق