(( لما تفنَي الساعات))
بقلمي/نجوي ضياء الدين بيومي
............... .......... ..........
لما تفنَي الساعات و يبقي السكات
رنة تلازم
خطوتي
لما تبقي.......... دموعي ....سابقة تمليِ
............ فرحتي
لما جرح القلب يسأل ......فين يا فرحة
دعوتي
و تقوله لا .....انسي الفرح ديِ الدمعة
هيا هديتي
ساعتها بس...... أقدر أقولك ليه يا دنيا
بتفتري
و تبيعي ليه فيا و دايماً بالرخيص كده
تشتري
تضحك وتقولي.... أصل دي هي حقيقة
مهنتيِ
مهما الزمان إداك أمان بجري و أخده في
قبضتي
عجبي عليكي يا دنيا لما.... تبقي واهبة
و تغدري
مصر/أسيوط
٢٠١٨/٤/٤
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق